sâmbătă, 10 septembrie 2011

Romania - Scotia : 24-34

 Romania a fost la un pas de o mare surpriza la primul joc de la Cupa Mondiala. Dupa ce scotienii au avut 18-11 la pauza si 21-11 in debutul reprizei secunde, Romania a revenit excelent in partea a doua. Stejarii au marcat 13 puncte consecutive si au condus Scotia cu 24-21 in minutul 70. Din pacate, insa, am primit 13 puncte in final, 2 eseuri si o penalitate, si am pierdut cu 24-34. La acest scor am ratat atat victoria cat si aventualul punct bonus, asa ca ramanem cu 0 puncte dupa primul meci. Romania putea castiga sau putea macar sa ia un punct bonus defensiv (infrangere la 7 puncte) in fata Scotiei la debutul la Cupa Mondiala. Asta mai ales datorita inaintarii noastre, care a dominat aproape tot meciul o echipa scotiana surprinsa de forta Stejarilor.

Meciul a inceput cu putin trac pentru noi si multe placaje ratate, ceea ce i-a pus pe scotieni in situatia de a marca 2 eseuri in 20 de minute. Primele 3 puncte au venit din penalitatea lui Lamont in minutul 1, iar la 5 minute distanta Blair a inscris primul eseu, pe un atac rapid pe treisferturi. Transformarea fiind ratata, Scotia avea 8-0 dupa 10 minute.

Din fericire pentru noi, scotienii au facut multe greseli, fortati fiind de inaintarea noastra, asa ca am primit 2 penalitati consecutive in 2 minute. Dumbrava a ratat prima oara, insa a doua oara a inscris pentru 8-3. Au urmat circa 8 minute de joc echilibrat, cu posesie pentru Romania si baloane jucate in zona centrala.

Al doilea eseu scotian a venit la jumatatea primei reprize, Ansbro patrunzand usor si Paterson transformand. Era 15-3 pentru Scotia, insa de aici s-a schimbat jocul. Imediat echipa noastra a reactionat si am primit penalitate la 22, pe care Dumbrava a transformat-o pentru 15-6. Am continuat sa atacam si a aparut molul romanesc, mol care ne-a dus pana in 22-ul lor unde am primit gramada ordonata. Fortati de inaintarea Romaniei, scotienii au prabusit gramada si am primit penalitate, insa am ales sa dam la bete aceasta penalitate. Din pacate, Dumbrava a ratat din pozitie favorabila.

Imediat Scotia ne-a penalizat. A atacat, a urcat la noi in teren, am pierdut posesia si am dat noi penalitate pe care Paterson a sutat-o pentru 18-6.

Ultimul minut al reprizei a adus insa momentul de glorie al Romaniei. Penalitate la 45 pentru noi si sut in tusa la 10 metri, de unde molul condus de Marius Tincu i-a zdrobit efectiv pe scotieni. Am impins pana in terenul de tinta si Lazar a culcat pentru primul nostru eseu. Dumbrava a ratat transformarea, asa ca la pauza scorul era 18-11 pentru Scotia.

O prima repriza in care am dominat clar cu inaintarea, insa au lipsit atacurile pe treisferturi. O repriza in care i-am fortat pe scotieni sa dea penalitati, iar Dumbrava a ratat de 2 ori, plus o transformare. O repriza in care scorul la eseuri a fost 2-1 pentru Scotia, de vina pentru eseurile incasate de noi fiind seria de 2-3 placaje ratate la fiecare dintre ele.

Urma insa inca un moment magic in repriza a doua.

Partea secunda a inceput cu Scotia in atac, uimita de scorul de pe tabela. Raportul greselilor de pe tabela s-a inversat si scotienii au primit 2 penalitati consecutive, una ratata si una transformata de Paterson. Era 21-11, moment in care Sarbu si Dumbrava au fost inlocuiti cu Cazan si Surugiu, Dimofte trecand la postul de mijlocas la deschidere. Imediat a inceput asaltul nostru. In 5 minute am atacat si am primit 2 penalitati pe care Dimofte le-a transformat cu siguranta din zona de 30, ducand scorul la 21-17. In acelasi timp, Vlaicu l-a schimbat pe Dumitras.

Minutul 68 a fost maximum pentru Romania in acest meci. Am atacat, am impins cu inaintarea, i-am dat pe scotieni peste cap, Carpo s-a strecurat in terenul de tinta cu balonul si arbitrul a fost obligat sa dea eseu, dupa arbitraj video. Cu transformarea lui Dimofte, Romania conducea cu 24-21! Un rezultat excelent cu doar 10 minute inainte de final. Aveam asigurata in acel moment o victorie care putea fi istorica.

Din pacate, pentru noi, meciul a continuat. Tincu si Paulica au iesit, schimbati de Zebega si Florea, iar Scotia s-a pus pe dat puncte. Mai intai din penalitate, ca sa egaleze (24-24). Imediat a urmat inca o faza de atac, alte 2 placaje ratate si eseu Danielli. Era 29-24 pentru Scotia (transformare ratata Paterson) si Romania inca mai lua un bonus defensiv din acest meci.

Urmau sa se mai joace insa inca 2 minute. Scotia a recuperat balonul, a atacat din nou, a trecut de apararea noastra si acelasi Danielli ne-a ingropat toate sperantele. Chiar daca Paterson a ratat din nou (3 din 4 eseuri nu au fost transformate de Scotia, plus o penalitate), diferenta s-a dus la 10 puncte: 34-24. Exact cat vroiau scotienii, ca Romania sa nu ia niciun punct din acest meci.

Una peste alta, o partida superba facuta de Romania, mai ales pe inaintare. Stejarii au trecut pe langa o victorie de care s-ar fi vorbit mult la acest mondial. Fara acele placaje ratate si cu maximum de concentrare pe final, Romania putea castiga. Asa insa, ne gandim la al doilea meci, cu Argentina pe 17 septembrie. Pana atunci, nu uitati ca astazi (sambata 10 septembrie) putem vedea jucand Argentina in fata Angliei, de la 11:30 pe Digi Sport 3.Romania - Scotia 24-34

Au marcat: Dumbrava, 2lp, Lazar, 1e, Dimofte, 2lp, 1t, Carpo, 1e, respectiv Lamont, 1lp, Blair, 1e, Ansbro, 1e, Paterson, 1t, 3lp, Danielli, 2e

Romania: 15. Iulian Dumitras - 14. Stefan Ciuntu, 13. Csaba Gal, 12. Ionut Dimofte, 11. Madalin Lemnaru - 10. Danut Dumbrava, 9. Lucian Sirbu - 8. Daniel Carpo, 7. Ovidiu Tonita, 6. Mihai Macovei - 5. Valentin Ursache, 4. Cristian Petre - 3. Paulica Ion, 2. Marius Tincu (C), 1. Mihaita Lazar

Rezerve: 16. Bogdan Zebega, 17. Silviu Florea, 18. Valentin Popirlan, 19. Stelian Burcea, 20. Florin Surugiu, 21. Ionel Cazan, 22. Florin Vlaicu.

Scotiei: 15. Chris Paterson - 14. Max Evan, 13. Joe Ansbro, 12. Sean Lamont, 11. Simon Danielli - 10. Ruaridh Jackson, 9. Mike Blair - 8. Richie Vernon, 7. John Barclay, 6. Kelly Brown - 5. Alastair Kellock (c), 4. Richie Gray - 3. Geoff Cross, 2. Ross Ford, 1. Allan Jacobsen
Rezerve: 16. Scott Lawson, 17. Alasdair Dickinson, 18. Nathan Hines, 19. Ross Rennie, 20. Chris Cusiter, 21. Dan Parks, 22. Rory Lamont

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu