vineri, 29 iulie 2011

Gontineac: "Băieţii au fost cuminţi în vacanţă"


Antrenorul "stejarilor" s-a declarat încântat de faptul că jucătorii convocaţi pentru Cupa Mondială din Noua Zeelandă au respectat programul impus.


Echipa naţională de rugby a României a intrat în linie dreaptă cu pregătirile pentru Cupa Mondială din Noua Zeelandă, competiţie care va debuta în luna septembrie.
E cel mai dur, dar şi cel mai frumos cantonament pe care l-am efectuat de când vin la echipa naţională", a mărturisit Cristian Petre, capitanul echipei.Romeo Gontineac, antrenorul naţionalei României, crede că "stejarii" vor face faţă onorabil în meciurile de la turneul final cu Argentina, Anglia, Scoţia şi Georgia.
Romeo, gata de Cupa Mondială?
Romeo Gontineac: Mai e de muncă, însă cel mai important e faptul că băieţii răspund bine, nu există accidentări. Asta înseamnă că au fost cuminţi în vacanţă, că au dus o viaţă sportivă, că au respectat programele personalizate pe care le-au primit la finalul sezonului.

Ce le-ai făcut de sunt atât de relaxaţi?
Am încercat să îmbin utilul cu plăcutul. Am stabilit un program de pregătire la care am lucrat multă vreme. E o sinteză din tot ceea ce am văzut de-a lungul carierei mele. Sunt programe folosite de marile echipe ale lumii cu care încercăm să ne comparăm. Iar rezultatele s-au văzut. Băieţii sunt entuziaşti, dispuşi la efort şi, mai ales, motivaţi. Niciodată nu i-am văzut atât de montaţi.

Cum au fost condiţiile de pregătire?
Bune, mai ales aici, la Poiana Braşov, unde le-am avut pe toate lângă noi. N-a trebuit să ne mai deplasăm cu "Rugby Force One", autocarul nostru. Nu l-am supărat pe şofer!

Cu cine mai jucăm până la Cupa Mondială?
Avem meciul restanţă din Cupa Europeană a Naţiunilor cu Ucraina, apoi un amical, pe 26 august, cu câteva zile înainte de plecare. E un adversar din Franţa, poate chiar din prima divizie. Vom vedea luni, când totul va fi oficial.

Nu s-au găsit adversari mai tari?
De Ucraina nu puteam scăpa. E meci oficial. Apoi, eterna discuţie despre "adversarul tare" e cu dus şi întors înaintea unei competiţii precum Cupa Mondială. Te poţi alege cu accidentări. Şi, sincer, aş vrea să merg în Noua Zeelandă cu cei 30 de băieţi pe care îi am acum în pregătiri. Am o listă secretă în cazul în care vor apărea nedoritele accidentări.

Selecţia a fost uşoară?
Deloc. Şi spun asta pentru că am avut o arie de selecţie restrânsă. A trebuit să aleg doar dintre 50-60 de sportivi!

Franţa, de exemplu, din câţi alege?
Din 50-60 pentru fiecare post! La noi e greu. Să sperăm că odată cu această Cupă Mondială, românii vor privi altfel rugby-ul. Oricum eu sunt optimist având în vedere ceea ce am văzut în ultima vreme la meciurile noastre pe arena "Arcul de Triumf". Poate că se umple mereu şi fiindcă este un stadion mic. Dar îmi aduc aminte de ceea ce era pe "23 August". Era atât de mare stadionul ăla, încât oamenii se vedeau, aşa, ca nişte puncte.

"Am încercat să îmbin utilul cu plăcutul. Am stabilit un program de pregătire la care am lucrat mult timp“
ROMEO GONTINEAC, antrenorul echipei naţionale de rugby a României

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu