vineri, 29 aprilie 2011

Alin Petrache catre cluburi: Vreau performanta! Vreau profesionalism! Vreau implicare 100%!

Alin Petrache

Presedintele FRR, Alin Petrache, a facut apel catre reprezentantii cluburilor prezenti la Adunarea Generala sa faca performanta si sa fie profesionisti in tot ceea ce fac.

El i-a asigurat de intregul sprijin si i-a invitat sa formeze impreuna cu Federatia o echipa de pe urma careia sa aiba de castigat rugbyul romanesc.

Va prezentam mesajul integral al presedintelui FRR la Adunarea Generala de vineri, 29 aprilie 2011:

Voi atinge patru aspecte ale activitatii FRR din ultimul an: Sportiv, Financiar, Mediatic si Administrativ/Organizatoric.
SPORTIV
Din punct de vedere sportiv, in ultimul an de cand nu ne-am vazut, echipa nationala a participat la IRB Nations Cup 2010, am avut o finala de campionat disputata in urma careia Baia Mare s-a incoronat campioana, am avut o evolutie aproape satisfacatoare in Challenge Cup (unde ne-am intalnit cu echipe care au de 8 ori bugetul FRR) unde am participat cu o echipa tanara si de perspectiva (media de varsta, 24.5 ani.)
Pentru prima oara am organizat in Romania o etapa a Campionatului European de Rugby 7.
La juniori rezultatele nu sunt cele mai bune, dar am incredere in proiectul lui Hari Dumitras de a revigora echipele nationale. Cu un Director Tehnic ca el sunt sigur ca vom progresa. In juniori s-a investit mai mult ca pana acum dar rezultatele nu au aparut. Nimeni nu este mai dezamagit ca mine.
Motivele pentru aceste rezultate sunt multe, de la pregatirea de care au parte la cluburi si pana la interesele de moment ale antrenorilor de la cluburi.
Am sa va rog sa le transmiteti antrenorilor de la cluburile dvs. ca atunci cand un jucator vine la echipa nationala el trebuie sa fie pregatit sa dea 110% pentru echipa nationala. La ultimul Campionat European U18, jucatorii au fost sunati in cantonament de antrenorii de la cluburi si au fost rugati sa o lase mai moale pentru a se pastra pentru campionat.
Si atunci cum sa facem performanta, v-as intreba eu? Lasand la o parte bugetele de care se bucura unele echipe ca Belgia, Germania sau Olanda, spre exemplu, la juniori noi ne punem singuri bete in roate.
Cine e vinovat pentru rezultate? Petrache si conducerea FRR.
Am venit sa fac treaba pentru rugbyul din Romania, inclusiv pentru astfel de antrenori. Nu am sa ma impiedic de jocurile lor marunte si de interesele de moment.
Cele mai importante meciuri din ultimii ani au fost fara indoiala partidele contra Uruguayului pentru calificarea la CUPA MONDIALA din 2011.
Dupa un egal la Montevideo, Stejarii nostri au zdrobit Uruguayul la Bucuresti in fata a peste 7.000 de spectatori.
Meciul de la Bucuresti a stabilit noi recorduri in rugbyul romanesc. Recorduri pe care mi-am propus sa le depasesc cu prima ocazie ivita.
Calificarea la Cupa Mondiala este de departe cel mai important rezultat obtinut in 2010. Sper ca in 2011 sa putem obtine rezultate de care sa fiti mandri cu totii. Nu este usor dar sunt foarte increzator in fortele baietilor nostri. Din punctul nostru de vedere, FRR va face tot ce este posibil ca pregatirea si participarea la Rugby World Cup din Noua Zeelanda sa fie la cel mai inalt standard. Romania nu va mai merge cu capul plecat la Cupa Mondiala.
FINANCIAR
Aici plang cu un ochi si rad cu celalalt.
Plang pentru ca facem parte dintr-o societate care nu pune pret pe investitii in sport. Bugetul de la ANST a scazut pentru anul acesta cu aproximativ 34%. Plang pentru ca o mare parte din banii pe care i-am avut au mers la datoriile lasate cadou de cei de dinainte. Este incredibil cat de aproape am fost de marginea prapastiei. Nu imi pot imagina tupeul unora care aproape au ruinat rugbyul din Romania si care azi vin sa tina lectii de management pe stadioanele tarii.
Rad pentru ca rezultatele si munca depusa in ultima vreme au atras parteneri noi, care doresc sa sprijine rugbyul din Romania. Am incheiat parteneriate noi cu CEC BANK, DHL, Gold Corporation, GSP TV/Antena 1, Murfatlar, Radio Zu, Gazeta Sporturilor, Salonta, KooGa, Sadolin, Shelter Security, Samurai, ANST, IRB, FIRA, COSR, Berea Stejar, Ramada Hotels, Rin Hotels, Cheile Bicazului, Loteria Romana, suplimente.ro, Brandient, etc. In acest moment suntem in discutii avansate cu mai multe companii puternice. Sper ca in perioada urmatoare sa va facem cunoscuti cat mai multi parteneri noi ai FRR.
MEDIATIC
Aici cred ca se vede cel mai mare progres din ultimii ani. Daca pana acum de rugby auzeai cand era o bataie mare la un meci, lucrurile s-au schimbat vizibil in ultimii ani. Oamenii au inceput sa revina la rugby. Ma bazez pe cateva cifre foarte clare. De la 1.094 spectatori in martie 2010, la meciul cu Georgia, la peste 7.000, in noiembrie 2010, cu Uruguay, la Bucuresti. Ratingul este imbucurator de la etapa la etapa.
Parteneriatul cu GSP TV si Antena 1 ne-a adus pana in acest moment numai beneficii. Numai cei rau intentionati nu doresc sa le vada. Sunt increzator ca rugbyul va creste mult in urmatorii ani.
La ultimul meci am auzit o discutie intre doi tineri care m-a bucurat enorm. Un tanar ii spunea prietenului sau ca a venit la rugby pentru ca asa e acum la moda. Pe moment am zambit dar dupa aceea mi-am dat seama ce putem face din rugby. Discutia celor doi a fost confirmata de prezentele unor actori celebri, profesori universitari, potenti oameni de afaceri, politicieni si chiar Primul Ministru al Romaniei la ultimele meciuri ale nationalei disputate pe Arcul de Triumf.
Inainte de a trece la punctul urmator as dori sa va atrag atentia asupra unui aspect. Toata lumea vrea promovare. Intrebarea este sunteti pregatiti pentru promovare? Acest lucru este unul cat se poate de complex. Daca nu sunteti pregatiti pentru asa ceva, media se poate intoarce ca un bumerang impotriva dvs.
Unul dintre cele mai semnificative momente pe acest plan a fost rebranduirea FRR din luna noiembrie. Cea mai mare firma de profil din Romania, Brandient, a desenat pro-bono noua identitate vizuala a frunzei de stejar. Faptul ca acest proiect a fost extrem de serios o demonstreaza premiul obtinut la Transform Awards 2011 (Londra). Noua identitate Rugby Romania a fost premiata cu Silver Award in categoria “Best rebrand for a not-for-profit organisation”.
ORGANIZATORIC
Numirea lui Hari Dumitras ca Director National de Dezvoltare este un pas mare inainte pe acest segment. Impreuna cu Daniel Mitrea, Hari are o munca importanta de infaptuit. Are tot sprijinul meu. Sper sa reuseasca sa revigoreze partea de Dezvoltare. Stiu ca nu suntem acolo unde ne-am dori cu totii dar va pot asigura, dragi colegi ca tragem tare ca sa revitalizam acest segment.
Prima divizie a Campionatului National a fost refacuta din temelii. Dupa cum ati votat anul trecut am organizat de anul acesta SuperLiga. Ea a primit denumirea de SuperLiga CEC Bank pentru sprijinul acordat de aceasta banca pentru competitie. Pe acelasi model planuim sa restructuram si celelalte competitii, astfel incat sa le facem sa creasca in valoare.
Modul in care FRR se achita de sarcini in fata FIRA-AER si IRB este mai mult decat imbucurator. Asa cum va spuneam, anul trecut am primit spre organizare o etapa a Campionatului European de Rugby 7. Organizarea a fost atat de buna incat am primit felicitari timp de o saptamana dupa incheierea competitiei. Mai mult Bucurestiul va organiza anul acesta finalele acestei competitii in noul format, tocmai datorita organizarii de anul trecut. Ati auzit bine Bucuresti, nu Lyon, nu Moscova, nu Barcelona. Bucuresti si Federatia Romana de Rugby.
Ce vom face anul acesta din IRB Nations Cup va fi unic. E a V-a editie in Romania. Asta spune multe. Va astept la meciuri sa ne bucuram impreuna de spectacol.
Si ultima bomba, vom organiza Junior World Rugby Trophy la Bucuresti chiar anul viitor. Junior World Rugby Trophy va fi la Bucuresti dupa ce anul acesta vom organiza Campionatul European U19.
Va mai spun doar ca lucram la toate regulamentele. Ca sa revenim sus avem nevoie de reguli clare si precise. Totul trebuie sa fie functional. Nu vreau sa mai am prevederi in regulamentele noastre de pe vremea cand se juca cu minge cu siret.
Mesajul meu pentru dvs. este simplu: Vreau performanta! Vreau profesionalism! Vreau implicare 100%! Asa cum le cer si celor din FRR va cer si dvs. Renuntati la romanescul “Lasa ba ca merge si asa”. Daca nu vom forma o echipa unita (Federatie – asociatii) nu vom reusi.
Usa Federatiei este deschisa mereu tuturor. Daca va putem ajuta cu un sfat sau cu o informatie va rog mult sa nu ezitati sa ne contactati. Toata structura FRR va sta la dispozitie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu