vineri, 18 martie 2011

Căpitanul naţionalei aduce acuzaţii grave! Selecţionerul face echipa prin telefon


Naţionala de rugby a României a rămas, cu doar şase luni înaintea Cupei Mondiale de rugby, fără căpitan. Sorin Socol (foto, cu balonul) a părăsit miercuri seara cantonamentul primei reprezentative, care pregătea meciul de mâine, cu Spania, anunţându-şi retragerea.
Un gest care ar putea declanşa o adevărată furtună în mijlocul echipei, mai mulţi jucători care evoluează în Franţa fiind gata de a-i urma exemplul. Sorin a explicat, pentru ProSport, motivele care au stat în spatele acestei hotărâri.

Ce te-a determinat să iei această decizie?
Felul în care merg lucrurile la echipă, mai exact felul în care antrenorul Romeo Gontineac vorbeşte cu jucătorii, gestionează problemele echipei, strategia de joc, cum înţelege să îşi impună propriile idei, cum face echipa din ce i se comunică la telefon.

De ce ai hotărât să te retragi tocmai acum?
Au fost multe lucruri care s-au adunat, iar ce s-a întâmplat în această săptămână a pus capac. Nu mi se pare normal, la o echipă unde se vorbeşte de performanţă, ca antrenorul să vină miercuri în cantonament, cu două zile înaintea meciului, aşa cum a făcut Romeo (n.r. - Gontineac) acum.

Nu a fost un gest pripit plecarea ta?
Nu, aveam bagajele făcute de marţi seara. Însă miercuri, când a venit, Romeo a anunţat echipa care va juca sâmbătă. L-am întrebat de unde ştie cum am fost la antrenamente, dacă el nu a fost cu noi zilele astea. Mi-a explicat că a vorbit la telefon cu Robert Antonin, care i-a spus care e situaţia. Ori, nu mi se pare normal să faci echipa la telefon sau din ce îţi spun alţii.

Retragerea ta a fost corelată cu faptul că nu mai eşti căpitan…
Nu are nicio legătură. Nu am fost căpitan în toate meciurile nici când era Serge Lairle antrenor şi nu m-a deranjat. Retragerea mea e determinată de faptul că nu mi se pare că lucrurile merg înspre bine şi nici că această situaţie s-ar schimba până la Cupa Mondială.

"Nu cer nimănui să plece"

A fost o situaţie asemănătoare în 2007...
Nu are nicio legătură. Acum nu este vorba de niciun boicot. A fost decizia mea de a pleca singur, nu am vorbit cu nimeni, nu am încercat să influenţez pe nimeni.

Nu regreţi că nu vei ajunge la Cupa Mondială?
În 2009, când m-am întors la echipă, mi-am pus ca obiectiv să ajut România să se califice la Cupa Mondială. Era de datoria noastră să facem asta şi am reuşit. Nu mi-am făcut un ţel din a juca la Cupa Mondială. Sunt împăcat cu mine pentru că mi-am îndeplinit obiectivul.

Mai sunt câţiva jucători care vor să îţi urmeze exemplul. Cum comentezi asta?
Eu nu cer nimănui să plece, fiecare decide ce este mai bine pentru el. Vine un moment în care trebuie să faci o alegere, eu am făcut-o acum. Am vorbit cu băieţii, sunt tineri, au un viitor la echipă, nu trebuie să mă urmeze pentru că aşa a mai fost.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu