marți, 17 mai 2011

Mesajul lui George Balta pentru Nesu: Exista viata si dupa o fractura de coloana vertebrala


Toata lumea, mai mult sau mai putin autoriza, isi da cu parerea in aceste zile, despre drama prin care trece fotbalistul roman Mihaita Nesu, care a suferit o fractura la coloana vertebrala.Prin intermediul Federatiei Romane de Rugby, a fost luata legatura cu rugbystul George Balta, cel care in martie 2006 a avut un accident identic, suferind o fractura de coloana.

Exista viata si dupa o fractura de coloana
Extrem de optimist, Geroge Balta il incurajeaza de la distanta pe Mihai Nesu. “Mihai nu trebuie sa dezarmeze. Va fi o recuperare grea, anevoioasa, in care are nevoie de multa vointa. Are nevoie de prieteni si de familie in jurul sau. Planul psihologic este mai important decat va puteti da seama. Insa la cum il stiu pe Mihai ca sportiv, cred ca nu se va da batut”, spune George Balta. “Exista viata chiar si dupa o asemenea tragedie. Chiar daca nu mai poti face sport, asta nu inseamna ca totul s-a terminat. Eu acum muncesc la editura lui George Straton, care mi-a oferit un job, lucru pentru care ii sunt recunoscator”, completeaza Geroge cu optimism.

George Balta lucreaza 6-7 ore pe zi pentru recuperare
“Recuperarea nu va aparea dintr-o data. Eu spre exemplu lucrez zilnic 6-7 ore pentru recuperare. La mai bine de 5 ani de la accident am ajuns sa imi folosesc mainile in proportie de 80 la suta. Mi-a aparut si sensibilitatea pe picioare, ceea ce este un mare pas inainte. Nici nu va inchipuiti ce fericit am fost cand am simtit din nou frig la membrele inferioare”, ne spune cu un calm cutremurator George Balta. Ca si in cazul lui Nesu, medicii s-au ferit sa ofere un prognostic la inceput. Totul a depins insa de modul cum el a luptat cu boala si cat de tare a crezut in reusita. George nu si-a pierdut speranta si stie ca intr-o zi se va ridica din scaunul rulant de care deocamdata depinde. “Am ajuns la performanta de a face o multime de lucruri singur. Daca la inceput nu puteam nici sa ma scarpin in cap, acum mananc singur, ma spal singur, ma imbrac singur. Fiecare din aceste reusite au insemnat o victorie a mea asupra bolii. Asa trebuie sa faca si Mihai. Sa lupte necontenit, cu ajutorul celor din jur. Nimeni nu trebuie sa ii planga de mila, ci doar sa il incurajeze si sa il puna la treaba”, afirma cu tarie George Balta.

“Sita va cerne prietenii adevarati”
George Balta ne mai ofera un exemplu de viata. “Sita ii va cerne pe prietenii adevarati acum. Numai cei care tin intr-adevar la Nesu ii vor ramane aproape. Nu trebuie sa se supere pe cei care nu vor mai dori sa fie langa el. Nu poti obliga pe nimeni sa te ajute sau sa iti impartaseasca drama”, spune George cu un glas in care se amesteca bucuria cu amaraciunea, semn ca si el a pierdut niste prieteni dupa accident.

“Am retrait momentele de groaza de la accidentul lui George”
Lorica Balta, mama lui George, nu poate sta deoparte de discutie. Mai bine zis simte nevoia sa isi spuna sentimentul si sa transmita si ea un mesaj din suflet lui Nesu si familiei. “Cand am vazut ce i s-a intamplat lui Nesu am retrait drama prin care a trecut si fiul meu. Pas cu pas mi-am reamintit totul, cum s-a intamplat in martie 2006. Nesu are nevoie de sustinerea totala a prietenilor, a familiei, a tuturor. Conteaza foarte mult. Sunt mama unui copil care suferit un accident groaznic. Stiu ce inseamna o astfel de experienta si ma rog la Dumnezeu pentru Nesu, asa cum m-am rugat si pentru fiul meu”, rememoreaza mama lui George.

“Ei nu sunt legume”
“In plus, as vrea sa fac un apel aproape disperat la jurnalisti, la colegii dumneavoastra din presa. Nu mai folositi termeni care nu au nimic de-a face cu astfel de accidente. Acesti oameni ingenunchiati de soarta si respinsi de societate nu sunt legume. Sunt oameni ca si ceilalti, numai ca au patit ceva ingrozitor. M-am suparat tare cand am vazut ca s-a spus despre Nesu ca este o leguma si ca nu va mai putea misca niciodata. Oamenii astia au si ei suflete. Iubesc, se distreaza, se infurie, se simt bine, au sau nu dispozitie. Sunt oameni ca toti ceilalti, chit ca societatea ii priveste altfel. Nu e vorba doar de fiul meu sau de Nesu. Mai sunt o multime de astfel de luptatori care merita macar un tratament decent al oamenilor”, continua Lorica Balta.

George Balta merge in continuare la rugby

Groaznicul accident nu l-a indepartat pe George de rugby. Chiar ieri a vizionat jocul dintre Steaua si CSM Bucuresti, scor 22-18, in Superliga Nationala. “Daca mie mi s-a intamplat ceva, asta nu inseamna ca rugby-ul este de vina si ca trebuie sa ma indepartez de fenomen. Imi place rugby-ul si niciodata nu ma voi desparti de el. Sunt convins ca si Mihai va fi in continuare un apropiat al fotbalului”, spune talonerul care a invatat sa traiasca si fara sa arunce mingea in margine.

George Balta are o pensie de 293 de lei lunar
Statul roman i-a oferit lui George Balta un ajutor lunar de 293 de lei, dupa accident. Insuficient pentru a putea trai. Federatia Romana de Rugby i-a acordat insa sprijin lui George, iar, cum spuneam si mai sus, actualmente George lucreaza la editura lui George Straton. Spre deosebire de el, la Nesu nu se va pune insa problema financiara. Clubul din Utrecht s-a angajat sa ii plateasca in continuare contractul anual in valoare de 500 000 de euro pe sezon. De asemenea, in conformitate cu legile olandeze, Nesu poate primi si o pensie lunara in valoare de 4000 de euro, accidentul sau fiind considerat unul de munca. “Legile si protectia sociala in astfel de cazuri nu se compara la noi. Nu avem trotuare sau accesul este imposibil oamenilor ca mine in multe locuri. De legi ce sa mai vorbim”, spune necajit George.

Fiori reci pe sira spinarii
Calmul si detasarea cu care George si-a acceptat soarta si a inceput munca sisifica de recuperare sunt extraordinare. Un exemplu de devotament pa care i-l ofera cu generozitate lui Mihai Nesu, un alt sportiv care trebuie sa lupte. Personal, va rog sa ma credeti dragi cititori, ca mi-a fost foarte dificil sa concep acest articol. Fiori reci care mi-au trecut pe sira spinarii m-au facut sa ma opresc de cateva ori din treaba.(Sursa Sportlocal.Ro).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu