vineri, 2 martie 2012

Vali Ursache le raspunde iubitorilor de rugby

Fanii de pe pagina de facebook a FRR (romanian rugby federation) l-au ales pentru un interviu pe Stejarul Vali Ursache.

El activeaza in a doua liga franceza, la echipa Aix-en-Provence si in acest an a avut ocazia sa joace la echipa nationala alaturi de fratele sau, Andrei Ursache.

Asadar, iata-l pe Vali fata in fata cu iubitorii de rugby.

Cosmin Mito: Cand te-ai apucat de acest sport, de ce l-ai ales? Ce te-a determinat?
Vali Ursache: Am inceput sa practic acest sport in anul 2002, la varsta de 16 ani. Nu a fost o alegere, ci pur si simplu soarta. Intamplarea a facut sa fiu “copilul” potrivit la locul potrivit. Echipa de rugby din Ciorogirla, antrenata de Dl Stefan Popescu, “Nea Fane”, se afla in cantonament in Statiunea Baltatesti (NT) iar antrenamentele se tineau pe terenul de sport al scolii din satul meu natal Valea Seaca (NT). Copil fiind, am fost foarte captivat de ceea ce faceau acei baieti pe teren si imi doream sa invat si eu. Nea Fane m-a remarcat, iar in scurt timp am inceput sa evoluez la aceasta echipa. La inceput a fost foarte greu. dar cu timpul am inceput sa practic sportul cu balonul oval cu foarte multa placere si daruire.
Ce m-a determinat? In primul rand dorinta de a-mi ajuta familia si dorinta de a deveni o persoana mai reponsabila.

Barbu Gabriel: Daca ar fi sa o iei de la “0″, ai face tot rugby? Sau te-ai apuca de un sport mai banos?
Vali Ursache: Da, daca ar fi sa o iau de la “0″ as opta tot pentru rugby. Acest sport mi-a oferit cele mai mari satisfactii si realizari pe plan professional, si sincer nu m-as vedea practicand altceva.

Lucian Mircescu: Ce sfaturi ar da Vali Ursache unor copii care tocmai s-au apucat de acest sport? Dar parintilor?
Vali Ursache: Sfatul meu pentru copii ar fi: daca incepeti practicarea rugbyului, sa va tineti de acest sport, chiar daca este un sport dur si greu, in acelasi timp este si frumos. Te disciplinezi, te formezi ca barbat si iti constuiesti un caracter puternic.
Iar sfatul pentru parinti: sa fie alaturi de copii, sa-i sustina si sa-i incuraje indiferent de ce se intampla in timpul unui meci de rugby.

Mihaela Miu: Cum vezi viitorul rubgy-ului romanesc, in conditiile socio-economice actuale?
Vali Ursache: Din pacate, problemele socio-economice au afectat nu doar rugbyul ci si alte sporturi din Romania. Cred insa ca atata timp cat exista iubitori ai sportului cu balonul oval, exista viitor pentru rugbyul din Romania.

Costin Petrescu: Iti doresti sa revii in campionatul intern? Doreste sa antrenezi dupa retragere? Ce te-a atras la sportul cu balonul oval?
Vali Ursache: Deocamdata nu imi doresc sa revin in campionatul intern, evoluez in strainatate de prea putin timp, iar visul oricarui practicant de rugby este de a ajuge sa evolueze la un nivel cat mai inalt. Inca nu m-am gandit ce voi face dupa retragere, mai am multe de aratat ca si sportiv.
Ce m-a atras la acest sport? Este destul de greu pentru mine sa raspund la aceasta intrebare, probabil vazandu-i pe baieti cum dau totul pe teren. mi-am dorit sa fiu ca ei.

Pe final, Vali a dorit sa transmita cateva cuvinte fanilor nationalei frunzei de stejar: “In primul rand vreau sa le multumesc fanilor ce m-au ales pe mine dintre toti jucatori foarte buni care sunt in acest moment la Nationala Romaniei, pentru mine a fost o onoare sa raspund intrebarilor lor. Consider ca viictoriile obtinute de nationala se datoreaza si fanilor care au fost alaturi de noi in orice conditii… si ii asteptam sa fie alaturi de noi si sambata, 10 Martie, la meciul impotriva Georgiei”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu