duminică, 11 martie 2012

Marius Tincu: „O înfrângere te aduce cu picioarele pe pământ”

Naţionala de rugby a României a pierdut duelul pentru supremaţie în Cupa Europeană a Naţiunilor, după ce a fost învinsă ieri, pe teren propriu, de Georgia, cu 19-13 (6-10). "Stejarii" au ratat marcarea eseului victorios la ultima fază a meciului după ce au presat minute întregi terenul de ţintă al gruzinilor. Căpitanul României, Marius Tincu  a vorbit, la cald, despre duelul din teren.

Marius, cum ai trăit din teren România - Georgia?
Eu zic că a fost un meci bun de rugby, de nivel înalt, iar noi am pierdut meciul pentru că am greşit foarte mult, mai ales la jocul la sol pentru care am şi fost penalizaţi.

Dar ce s-a întâmplat?
Am început bine şi apoi am terminat rău, repriza a doua am început bine şi am terminat tot rău, n-am fost constanţi. Ei s-au apărat foarte bine, apoi noi am pierdut nişte mingi în margine. Noi ne aşteptam ca ei să fie mult mai puternici în grămadă şi ne-au pus în dificultate în alte zone şi asta ne-au dat planurile peste cap.

Ce a lipsit României?
Un pic de luciditate. Dacă eram mai lucizi şi nu ne precipitam poate marcam şi era altă istorie, dar acesta e sportul, acesta e rugbyul şi vreau să felicit echipa Georgiei pentru că a făcut un meci foarte bun.

Ce înseamnă pentru voi acest eşec?
Până la urmă e doar un meci, competiţia se termină după partida cu Ucraina. La anul va începe un nou sezon al CEN în care va trebui să fim mai buni ca să ne calificăm la Cupa Mondială, e un alt început. Sunt băieţi tineri care încep să vină la lot, nu trebuie să ne precipităm şi să spunem prostii pentru că dintr-o înfrîngere poţi să înveţi multe lucruri, dintr-o victorie uneori se crează euforie, credem că suntem cei mai buni.

V-a scos din ritm acestă înfrîngere?
Nu. Anul trecut am pierdut în Portugalia, apoi în urmă cu doi ani, cu Rusia acasă, pentru mine nu e un pas înapoi, ci unul înainte pentru că am văzut unde mai avem de lucrat şi trebuie să mergem în Spania să câştigăm, suntem obligaţi acum. Sunt trist pentru că nu am câştigat şi pentru că am muncit mult pentru acest meci, dar pentru rugbyul românesc cred că este un pas înainte.

Au fost şi reprise de box pe teren…
(zâmbeşte) Se mai întâmplă asta, e un sport de luptă, colectiv, dar a fost bine acest box pentru că s-au echilibrat forţele pe teren, am fost 14 -14.

Ce e de învăţat din această înfrîngere?
Să fim mai solidari şi avem de lucrat la jocul la sol la nivelul ruck-ului, unde ma pierdut multe mingi şi la nivelul disciplinei, am luat multe penalităţi, pe care le puteam evita. Ceea ce am făcut în Rusia pe o vreme foarte urâtă şi nu am putut reuşi aici.

Arbitrajul cum ţi s-a părut?
Nu vreau să vorbesc despre arbitraj, nu este problema mea, arbitrul nu poate să decidă soarta unui meci, face parte din meci, însă regulile trebuie să le respectăm şi nu vreau să mut polemica asupra arbitrului. Noi am avut 80 de minute să învingem şi nu am făcut asta.

Ce sfaturi aţi primit la vestiare?
Să fim mai disciplinaţi pentru că am făcut multe greşeli şi puţin mai organizaţi în apărare.

Ai ceva să îţi reproşezi pentru meciul de azi?
Poate a fost prea multă presiune, ne aşteptam la un rezultat pozitiv şi poate am fost prea încrezători, cel puţin eu. A fost cam ce s-a întâmplat cu Argentina la Cupa Mondială, dar întotdeauna o înfrîngere te aduce cu picioarele pe pămînt şi trebuie să o luăm de la capăt.

Au fost lacrimi în ochii voştri la final...
 Da, sunt jucători tineri care îşi doresc să câştige, e normal să existe această stare, o înfrîngere e imposibil să nu doară.                                                                Articol publicat de Mirela Basescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu